Jak Francja to moda, jak moda to projektanci, czyli Coco Chanel, Dior, Yves Saint Laurent.





Oto moja bardzo subiektywna lista:





Coco avant Chanel (2009)
Francuski film w reżyserii Anne Fontaine z Audrey Tatou w roli głównej. Film pokazuje początki kariery Chanel. 

Podobał mi się bardziej niż wersja amerykańska, chociaż w tym drugim bardzo podobało mi się jak zagrała Shirley!











Coco Chanel (2008)
Amerykański film ze świetną Shirley MacLaine w roli głównej. W tym filmie zobaczymy początki kariery Chanel ale także późniejsze lata jej pracy jako projektantki. Gra Shirley przykuwa uwagę, dzięki niej film nabiera wyrazu!














Coco Chanel i Strawiński

Film pokazuje historię romansu Chanel z wielkim kompozytorem Igorem Strawińskim.

Mnie ten film jakoś za szczególnie się nie podobał. Ale jeśli ktoś interesuje się, wszelkimi szczegółami z życia Coco na pewno powinien obejrzeć.













Yves Saint Laurent (2014)

Film, w którym przeplata się moda i miłość. Piękne kostiumy, świetna muzyka. Choć życie YSL nie było wcale kolorowe jak mogłoby się niektórym wydawać.

Oraz świetny Pierre Niney w roli głównej, za którą w 2015 roku otrzymał Cezara. Warto obejrzeć!







Saint Laurent (2014) 

Po tym filmie spodziewałam się czegoś innego, nie zaciekawił mnie, a historia się dłużyła. Specyficzne sceny i skupianie się na życiu intymnym YSL jakoś mnie nie przekonały.. Jakie było przesłanie tego filmu? Zaszokować, sprowokować, trochę zniesmaczyć? Tego nie wiem...

Gaspard Ulliel w roli YSL.










Christian Dior - Nieznane oblicze

Krótki biograficzny film o Christianie Diorze, który możecie znaleźć na Youtube. Szkoda, że jego kariera i życie tak szybko dobiegły końca!



   
Filmy możecie obejrzeć np. na zalukaj.com, co prawda po polsku ale znalezienie wersji francuskiej w internecie nie jest łatwe o ile w ogóle wykonalne! Jeśli Wam się uda, dajcie znać! :)

A jaka jest Wasza ocena tych filmów? Może macie inne zdanie niż ja? Dorzucilibyście coś jeszcze do tej listy?


Komentarze